Friday, March 02, 2012

Bila Diri Disayangi - Rupanya Ini Lagu Dakwah - Fakta Siot!

Syahdu.

Aku seorang peminat musik pelbagai genre tapi aku lebih kepada pendengar post rock, post hardcore dan metalcore yang tegar. Tapi semalam aku semak mp3 dalam laptop aku, kononnya nak cari lagu - lagu rock melayu yang sedap untuk dilayan. Pap! jumpa lagu Ukays, rock jiwang melayu. Boring - boring layan jugak la lagu Ukays, aku try layan lagu Bila Diri Disayangi. Firstly, aku dah rasa lame siot dengar lagu tersebut, tetapi bila aku dengar 2 3 kali, aku tak puas hati sebab lagu nie terlalu syahdu, aku search lirik lagu nie, Aku tergamam, rupanya ini lagu dakwah. Lagu jiwang yang memuji Allah S.W.T. Lirik lagu nie memang bagi aku cukup kuat sebagai lagu dakwah. Bagus siot!

Jangan anggap diri anda lame kalau dengar lagu jiwang. Kaji liriknya dulu and judge.


No comments:

Post a Comment

close