Saturday, July 16, 2016

Trend Kegilaan Wanita Korea Terhadap Eye Bag? Comel Siot! (7 Gambar)

Eye bags yang comel

Walaupun kebanyakan wanita lain di dunia ini membelanjakan wang dengan jumlah yang tidak masuk akal hanya untuk menyembunyikan atau menghilangkan bengkak di bawah mata mereka (Eye Bags), namun, wanita Korea menganggap ia adalah tanda kecantikan.

Aegyo Sal, merupakan trend eye bags yang terkenal di Korea, tidak boleh disamakan dengan pembengkakan mata akibat tidak cukup tidur dan sebagainya kerana ia lebih menjurus kepada hasilan kosmetik dan pembedahan. Berbeza dengan kepercayaan umum dan persepsi, wanita Korea percaya bahawa eye bags pada mata mereka membuatkan mereka kelihatan lebih muda dan comel. Pernah korang melihat bagaimana mata seseorang menjadi bengkak apabila mereka tersenyum? Itulah apa yang wanita Korea inginkan, dan ia dapat direalisasikan melalui pembedahan plastik atau menggunakan kaedah makeup.

Terdapat beberapa cara wanita boleh mendapatkan anugerah aegyo sal ini samaada secara kekal atau sementara. Pembedahan plastik Aegyo adalah salah satu pilihan yang paling popular. Tambahan pula, dengan carian mudah di YouTube mengenai Aegyo Sal, hampir 1,000 teknik solekan dan tutorial untuk wanita yang inginkan eye bags comel ini.





4 comments:

close