Wednesday, January 18, 2012

Kuda Berapi Ghost Rider Spanish - Gila Siot!

Kuda Berapi Ghost Rider Spanish. This is Stunning Stunt!. Dalam filem Ghost Rider (2007), ada seorang lagi watak Ghost Rider yang menunggang kuda berapi. Cool & Style. Tetapi penduduk di Spanish, diorang ada satu festival tradisi yang dinamakan "Luminarias". Tradisi ini diraikan bagi menyucikan binatang dengan menggunakan api dan bonefires.


Lebih 700 penduduk di San Bartolome de Pinares, Spain meraikan festival yang cool ini. Kaum kanak - kanak, ibu dan perempuan akan collect kayu - kayu dan bahan bakar untuk dijadikan bonfires. 

Kemudian, semua riders - riders ini akan menunggang kuda dan menyeberangi lautan api. Tradisi ini juga adalah signifikasi bagi membuktikan kekuatan dan keberanian kaum lelaki dikalangan penduduk.

Apabila  pelumba melompat merentasi api yang marak, pemuzik pula mengisi udara dengan bunyian gendang dan bagpipes Sepanyol.

Acara menunggang kuda mungkin berhenti sekitar tengah malam, tetapi unggun api tersebut berubah menjadi BBQ besar dan perayaan berterusan sehingga subuh.





No comments:

Post a Comment

close