Tuesday, February 28, 2012

Pelukis Kartun Yang Menghina Rasulullah Mati Terbakar - Dasat Siot!

Inilah Hukuman Allah

Kurt Westergaard, seorang pelukis Danish yang dahulunya sangat terkenal dengan lukisan karikatur beliau yang menghina Rasulullah s.a.w. Hasil daripada kontroversi tersebut, pelbagai cemuhan dan kritikan dituju kepada beliau sebagai suara membangkang tindakan beliau yang menghina kesucian agama Islam serta mencalarkan maruah penganut - penganut agama Islam. Kejadian ini menyebabkan beliau dikawal ketat oleh pihak berkuasa Danish bagi mengelak serangan bunuh oleh pelbagai pihak.

Namun, Menurut Arabic newpaper yang disiarkan di Saudi Arabia, Kurt Westergaard telah mati dalam keadaan terbakar di dalam biliknya sendiri.



























Berita kematian beliau ketika itu dikawal bagi mengelakkan spekulasi - spekulasi negatif dari media asing. Pihak berkuasa Danish sehingga hari ini tidak dapat mencari bukti kematian pelukis tersebut walaupun beliau dikawal ketat oleh pihak berkuasa semasa sebelum kejadian berlaku.
Kurt Westergaard

Pada February 2008, Kurt Westergaard pernah diserang oleh tiga pejuang Arab namun berjaya ditumpaskan oleh pihak berkuasa. Begitu juga dengan penyerang Muslim Somali yang cuba membunuh Kurt menggunakan pisau dan kapak. Disebabkan beliau dikawal ketat, keselamatan beliau buat sementara waktu sangat terjamin.

Tetapi apa yang menghairankan mengenai kematian pelukis Danish tersebut adalah, beliau terbakar di dalam keadaan bilik beliau yang dikawal oleh pihak berkuasa. Api yang membakar beliau juga misteri kerana tiada punca atau kebocoran yang menyebabkan berlakunya kebakaran.
Karikatur yang mencetuskan kemarahan orang Islam di seluruh dunia






























































Tetapi terdapat spekulasi bahawa berita yang diterbitkan oleh lawan web zimbio.com sedikit mencurigakan kerana post yang diterbitkan adalah pada tahun 2010 bertarikh 7 March. Timbul tanda tanya mengenai berita ini sahih atau sebenarnya pihak tertentu tidak mahu berita ini tersebar luas. Terpulang kepada readers untuk menguraikan teka - teki ini namun yang pasti azam Allah tersangatlah berat.

Itulah Kekuasaan Allah, walau pelbagai perisai dan bala tentera yang kuat digunakan, jika Allah memberi pembalasan, tiada apa yang dapat terlepas daripadanya.

3 comments:

  1. setiap perbuatan ada balasannya.. *sama2lah kita beramal* :D

    ReplyDelete
  2. Bila Allah berkata "kun fayakun" maka jadi la...jadi ingatlah kepada yang cuba menghina agama Islam dan suruhan Allah dengan terang-terangan Allah Maha Berkuasa dan Bijaksana...Allahuakabar

    ReplyDelete

close