Sunday, September 09, 2012

Kisah Pembunuh Di Seat Belakang Kereta - B.T.S Siot!



Sebagai seorang pemandu, antara perkara yang paling tidak disenangi selain kesesakkan jalan raya adalah saat bila mana terpaksa memandu seorang diri di kala lewat malam. Lebih - lebih lagi bagi seorang gadis, macam - macam perkara malang boleh terjadi tanpa jaminan. Waktu itu jugalah terngiang bermacam - macam cerita di benak.

Dan saya, Mad Noor Kusyairi, sebagai rakan seram anda semahu - mahunya meremangkan bulu tengkuk serta bulu dada anda bagi yang suka keluar dan balik lewat malam. Killer in the backseat (Pembunuh di tempat belakang) adalah antara kisah urban-legend bertemakan jenayah yang cukup terkenal terutamanya di Amerika Syarikat dan England yang mana pertama kali dicatat dalam bentuk teks pada 1968 oleh Carlos Drake.

Legenda ini kerap kali dikisahkan dari zaman ke zaman kononnya melibatkan seorang perempuan yang sedang memandu dan diekori oleh sebuah kereta atau trak tidak dikenali. Pengejar misteri itu memancarkan lampu tinggi, mengekori rapat wanita itu, malah sehingga satu tahap melanggar belakang kenderaan yang dipandu wanita tadi. Sehinggalah akhirnya wanita tadi berjaya sampai ke rumah, baru dia sedar yang rupanya pemandu tadi cuba memberi amaran bahawa terdapat seorang lelaki (mungkin perogol, pembunuh atau penculik) sedang bersembunyi dibelakang kerusi. Setiap kali lelaki itu bangun untuk menyerang wanita tadi, pemandu di belakang menggunakan lampu tinggi untuk menakutkannya.

Adakah bulu roma anda meremang? Bulu roma anda patut meremang sebab dibelakang anda ada................(Bersambung)

2 comments:

close